Gewoon Mara = gewoon thuis!

Wat heerlijk om thuis te zijn, gewoon thuis. Het blijft overigens toch altijd vreemd het umcu te verlaten. In een week is een kamer mijn kamer geworden. De kamer en de structuur waarin ik me veilig voel. En dan opeens mag ik, buiten de 'stapuren', mijn kamer verlaten om naar huis te gaan. Ook om dan opeens weer buiten te zijn en weg te rijden, blijft iets onwerkelijks houden. Maar als ik dan eenmaal weer thuis ben, voelt het zo goed!

Gisteren heb ik genoten van de thuiskomst, kleine Vic weer te zien bij thuiskomst uit het kinderdagverblijf en te kunnen kroelen met Sebastiaan. 's Avonds hebben we heerlijk domweg televisie zitten kijken met zijn tweetjes en daarna heb ik weer heerlijk geslapen in mijn eigen bed. Hoewel ik in het ziekenhuis alle nachten goed geslapen heb, krijg ik vaak spierpijn van het matras daar. Ik neem wel altijd mijn eigen kussen mee, dat scheelt een boel.

Vanochtend kwam ik beneden en zaten Vic en Sebastiaan gezellig aan het kindertafeltje te eten. Wat een heerlijkheid! En dan weer heerlijk koffie uit ons eigen apparaat!
Het is zo fijn om, in mijn eigen tempo, weer deel te kunnen nemen aan ons gezinsleven. Veelal vanaf de bank volg ik alle bekende rituelen en als het niet meer gaat, ga ik fijn mijn eigen bed in. Verder kan ik weer fijn alles eten waar ik trek in heb, zonder afhankelijk te zijn van een ziekenhuiskeuken waar ik niet erg over te spreken ben.

Ik moet nu nog twee weken kuren en regel uiteraard weer alles zelf. Helaas ben ik weer aan de thuiszorg-meneer gekoppeld over wie ik de vorige keer niet echt te spreken was. Hij weet dit, na klachten van mijn kant, dus wie weet gaat het dit keer beter. Ik ben benieuwd of hij nu wel bereid is de Midline te verwijderen. We wachten het af.

Nu gewoon lekker genieten van het samenzijn! Koester wat je hebt!!!

Reacties

  1. Lekker hoor zus, heerlijk thuis! En nu inderdaad snel weer opknappen!!! Balen dat ik je niet kan helpen in deze periode, soms is het zwaar $%^ dat we niet dichter bij elkaar wonen zodat ik een bakkie kan komen doen, een wasje voor je draaien of met Vic iets kan ondernemen. Maar goed, "that's live"
    Dikke kus van je zus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan me vinden in het bericht van zus. En geniet van hoe vaak je "heerlijk" en "fijn" in je blog hebt gebruikt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk dat je weer lekker thuis bent! Nu rustig aan verder opknappen en weer opbouwen. Eigenlijk heb je niet eens een verkeerde tijd van het jaar uitgekozen: met een paar kaarsjes en de geur van speculaas lekker samen cocoonen op de bank ;) Beterschap meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Welkom Thuis !!!

    xxx Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  5. lieve Mara, wat fijn dat je weer thuis bent en heel vaal succes en sterkte met opknappen.
    groet van J.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooooh wat fijn, geniet, geniet, geniet! Tsja en natuurlijk beterschap, maar dat is heus wel vanzelfsprekend!
    Ik koester hier extra.
    Liefs,
    Lotje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijkheid dat je weer thuis bent! Nu weer lekker genieten van je mannen en zoals je zelf goed schreef "op je eigen tempo weer deel uit maken van het gezinsleven". Ik denk in ieder geval aan je en stuur vanuit Enschede heel veel positieve energie naar je toe!!
    Hele hele dikke kus!
    Mel

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon een Taaie Challenge en KVL -261